marți, 16 august 2016

Filmulete din Duminica a VIII-a dupa Rusali - Inmultirea painilor - O, de-am manca dintr-insa si nu ne-ar mai flamanzi sufletele altfel decat dupa cele ale lui Dumnezeu... Dupa acestea se linisteste furtuna la cuvantul Cuvantului. Semn ca asa-i mereu dupa ce Painea cea Cereasca vindeca tulburarile noastre...14 august

"Si iesind, a vazut multime mare si I S-a facut mila de ei si a vindecat pe bolnavii lor. Iar cand s-a facut seara, ucenicii au venit la El si I-au zis: locul este pustiu si vremea iata a trecut; deci, da drumul multimilor ca sa se duca in sate, sa-si cumpere mancare. Iisus insa le-a raspuns: N-au trebuinta sa se duca; dati-le voi sa manance. Iar ei I-au zis: Nu avem aici decat cinci paini si doi pesti. Si El a zis: Aduceti-Mi-le aici. Si poruncind sa se aseze multimile pe iarba si luand cele cinci paini si cei doi pesti si privind la cer, a binecuvantat si, frangand, a dat ucenicilor painile, iar ucenicii multimilor. Si au mancat toti si s-au saturat si au strans ramasitele de faramituri, douasprezece cosuri pline. Iar cei ce mancasera erau ca la cinci mii de barbati, afara de femei si de copii. Si indata Iisus a silit pe ucenici sa intre in corabie si sa treaca inaintea Lui, pe tarmul celalalt, pana ce El va da drumul multimilor." (Ev. Matei 14, 14-22)

Invatatorului I se face mila de poporul bolnav si flamand. Nu le intoarce spatele suferinzilor si infometatilor. Nu este un filosof nepasator, nici un terapeut monden. Este Dumnezeu facut om. Nu este un simplu om, ca Moise, David, Ilie sau Ioan Botezatorul. Am ascultat ore in sir frumoasele Sale cuvinte. Nu mi-am dat seama cum trece timpul. M-am hranit cu cuvantul divin. Din cinci paini si doi pesti, Invatatorul inminuneaza multimile: inmulteste painile si pestii si ne saturam cu totii.El inmulteste darul meu. Dar nu din nimic. Din paine face mai multa paine, dar trebuie aportul meu, cat de mic. Stradania mea va fi completata de o aripa de inger, ce ma va invalui in curcubeul minunii. Si ce e mai important: ma satur! Nu este o paine second-hand, asa cum nici vinul prefacut din apa in Cana nu era nici pe departe un rebut. Toate minunile sunt de prima mana. Nu sunt facaturi, scamatorii, inselatorii, in nici un caz. Multumesc, Doamne, pentru painea inmultita pentru mine. Multumesc, Invatatorule, pentru harul inmultit pentru toti pamantenii!



Predica Parintelui Mircea Pricop 









Niciun comentariu: